سردر مسجد سید نیز دارنده کتیبه و کاشی کاری میباشد
تزیینات سازه در مسجد سید عمدتاً مشتمل اند بر مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نقوش هندسی و گیاهی، کتیبه نگاری، اسلیمی سنتی آمیخته با چشم انداز و ارکان انسانی و حیوانی که با سبکی واقع گرا و طبیعت گرا اعمال گردیدهاست.
رواقها بخش عمده تزیینات در رواقهای قوس دار مسجد سيد اصفهان کاشی کاری و خشت کاری میباشد.
تزیینات آجرکاری مسجد سيد اصفهان جزئی از زیربنای اساسی این بخش میباشد که با جنبه ی کاربردی آن همدم گردیدهاست. ولی موادتشکیل دهنده فقطً دکوری این نصیب مشمول آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد اشکال مشبک کاری در قوس ها، طاقچه ها، ستونها و کتیبه ی کوچکی به خط بنایی پررنگ همدم با کاشی های معقلی و هفت رنگ میباشد.
کاشی معقلی های مسجد سید
در یکیاز طاقچه رو به تراس مکتب در تزیینات آن از کاشی های معقلی مشکی، آبی رنگ و خاکی پرنور مستعمل میباشد.
در راءس این تاثیر، کاشی های مشکی با خط بنایی نامهای «محمد و علی» را بر موضوع خاکی رنگ آجرها نقش زده اند.
در پی ی این طرح خطوط مشکی و آبیرنگ، گره چین ها و انواع هندسی پدید آورده اند. در چهار کناره تاثیر نیز واژه و کلمه «علی» به خط بنایی با کاشی مشکی تکرار شدهاست. در مجموع تاثیر قطعات آجری هم سطح با کاشی ها، تحت عنوان قضیه به فعالیت رفته اند.
کاشی نقش پر رنگ در مسجد سید اصفهان
در یکی محراب های حیاط رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد جنوبی مسجد سيد قطعه ای از کاشی کاری های نقش پر رنگ مراعات میگردد.
دراین تاثیر کتیبه نقش پررنگ ای دربرگیرنده عبارت «يا الله يا مجيب الدعوات» به خط نستعلیق زردرنگ بر مورد صورتی عمل گردیده که فضا آن را فریم هشت ضلعی قرمز رنگ مشبک با خطوط پیرامونی آبیرنگ فرا گرفته میباشد.
گل و بونه های پررنگ ای به رنگ های گوناگون و مسئله آبیرنگ به دور تا بدور این کتیبه را پوشانده اند. کارداران مختلفی هم زیرا سرعت اجرای عمل و به کارگیری از لعاب نامرغوب درین قطعه شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد و اثرها شبیه موجب آمدن زخم های دورازشوخی به شغل شدهاست
سردر مسجد سید نیز دارنده کتیبه و کاشی کاری میباشد
تزیینات سازه در مسجد سید عمدتاً مشتمل اند بر مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نقوش هندسی و گیاهی، کتیبه نگاری، اسلیمی سنتی آمیخته با چشم انداز و ارکان انسانی و حیوانی که با سبکی واقع گرا و طبیعت گرا اعمال گردیدهاست.
رواقها بخش عمده تزیینات در رواقهای قوس دار مسجد سيد اصفهان کاشی کاری و خشت کاری میباشد.
تزیینات آجرکاری مسجد سيد اصفهان جزئی از زیربنای اساسی این بخش میباشد که با جنبه ی کاربردی آن همدم گردیدهاست. ولی موادتشکیل دهنده فقطً دکوری این نصیب مشمول آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد اشکال مشبک کاری در قوس ها، طاقچه ها، ستونها و کتیبه ی کوچکی به خط بنایی پررنگ همدم با کاشی های معقلی و هفت رنگ میباشد.
کاشی معقلی های مسجد سید
در یکیاز طاقچه رو به تراس مکتب در تزیینات آن از کاشی های معقلی مشکی، آبی رنگ و خاکی پرنور مستعمل میباشد.
در راءس این تاثیر، کاشی های مشکی با خط بنایی نامهای «محمد و علی» را بر موضوع خاکی رنگ آجرها نقش زده اند.
در پی ی این طرح خطوط مشکی و آبیرنگ، گره چین ها و انواع هندسی پدید آورده اند. در چهار کناره تاثیر نیز واژه و کلمه «علی» به خط بنایی با کاشی مشکی تکرار شدهاست. در مجموع تاثیر قطعات آجری هم سطح با کاشی ها، تحت عنوان قضیه به فعالیت رفته اند.
کاشی نقش پر رنگ در مسجد سید اصفهان
در یکی محراب های حیاط رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد جنوبی مسجد سيد قطعه ای از کاشی کاری های نقش پر رنگ مراعات میگردد.
دراین تاثیر کتیبه نقش پررنگ ای دربرگیرنده عبارت «يا الله يا مجيب الدعوات» به خط نستعلیق زردرنگ بر مورد صورتی عمل گردیده که فضا آن را فریم هشت ضلعی قرمز رنگ مشبک با خطوط پیرامونی آبیرنگ فرا گرفته میباشد.
گل و بونه های پررنگ ای به رنگ های گوناگون و مسئله آبیرنگ به دور تا بدور این کتیبه را پوشانده اند. کارداران مختلفی هم زیرا سرعت اجرای عمل و به کارگیری از لعاب نامرغوب درین قطعه شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد و اثرها شبیه موجب آمدن زخم های دورازشوخی به شغل شدهاست